god jul och allt det där ..

nu är julen iaf äntligen över. julkänsla finns det inget längre som heter för min del. det handlar bara om en massa stressande, vilket slutar i att man mår skit. jag har varit lite dålig med att skriva här. men det får jag väl ta igen nu efter nyår. om jag har tid. inte för att jag gör ngt speciellt om dagarna. men nu innan jul har det varit en massa. fixa dom sista julklapparna och försöka träffa lite folk som jag inte träffat sen jag kom hem från thailand..

sen har det ju varit lite fest nu också. tjugofemte blev lite för mkt, men det var kul ! om jag minns rätt (: haha .. började bra, slutade bra ? nja. det kan väl disskuteras.

nu är det iaf fredag igen. förra fredagen gick åt att sitta hemma hos bb och ha en liten ghkväll (: trevligt ! lördagen hade min syrra lite fest här hemma och jag fick ju vara med och passa dom små barnen lite. blev lite "deep talk", som jesper startade men började med att passa. gast ! men en trevlig kväll. förutom att björn missa bussen och det slutade med att han blidde sjuk /: för han gick hem ! ah ! söndagen, lite julmiddag hos mormor och sen en liten mini julafton hos bb (:

och måndag var då självaste julafton, men det vet ni :P detta året bröt vi vår så kallade tradition och besökte morfar ute i billesholm. vilket jag tyckte var skit trist. alltså det var inte skit trist där. det som var trist var att vår tradition bröts. man träffa inte alla man bruka. man visste inte vilken ordning allt skulle hända i, förutom att kalle börjar klockan tre, det är det ingen som kan ändra på. men ja, en knasjulafton, men helt ok.

i onsdags mådde jag som jag förtjäna. SKIT! sen var det inte mkt mer med det. mams tvinga med mig ut till mina kusiner. där jag spenderade hela besöket i soffan och typ halvsov. åhja, sabina är social ! dagen efter den tjugofemte kan ni inte vänta er ngt annat. :P kom hem, somnade klockan tio .. med kläder och allt på ! haha ..

vaknade igår, haha .. tro det eller ej. klockan tio. tolv timmar plus lite sömn till gör att man blir väldigt seg, men jag mådde iaf bra. vilket jag tackar gud för! för det var en hemsk dag i onsdags. åkte ner till stan iaf, träffade björn en stund och käkade lite på mezo, alltid lika gott ! (: sen for jag och paps iväg till tyskland för att ladda upp lite för nyår (: var hemma sent igår. så mer hände inte !

idag, vaknade ganska tidigt, till och med paps blev lite förvånad, "du brukar inte vara uppe nu!" (: har käkat lite frukost och ska väl snart börja göra mig iordning för en runda till väla och sen willys/maxi för att handla lite mat till nyår. sen blir det lite ferre med bb och "gänget" :P

kul läsning ? neej, men jag ska bättra mig . jag lovar. mitt lilla nyårslöfte till er (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0