havet är min vän.

idag har varit en riktig slappedag, inte ens lämnat huset mer än för att hämta posten. men sov ändå bara till tio. la mig ändå tidigt igår. la mig faktiskt och läste en bok. men vaknade massa gånger i natt. kändes som om någon gjorde massa ljud. hade svårt att somna om igen. att sova själv är inget jag gillar. men ändå gillar jag ensamheten på ett sätt. att vara precis som man vill, när man vill utan att behöva ta hänsyn till andra. fast det är ju bara vissa stunder. då man behöver det. helst av allt vill man ju ändå ha människor runt omkring sig.

har lyckats få det lite städat här idag. men det är ändå inte fint här. lite kläder här och där och sånt. men orkar inte bry mig. har inte plats till dom i min garderob ändå. så finns ingen mening med att försöka få in det någon annan stans. kommer ihåg när jag hade mitt lilla rum, med säng, tv, tvbänk, skrivbord, hylla och allt. hur fick allt plats ? nu har jag nästan en hel källare och behöver ännu mer utrymme. det jag minns är att jag alltid möblera om också. vilket inte  var så lätt i det lilla rummet. men man kom alltid på något att flytta på. jag kräver ständig förändring. det är oehört jobbigt. ingen kommer orka leva med mig när jag är sån.
som när jag och macke satt och fika på mezo, jag flytta mitt cigarett paket och min mobil runt på bordet till olika hörn och kanter under vårt samtal, la dom på varandra bredvid varandra, osv . markus frågade om jag var stressad, men det är jag ju knappast. vad har jag bråttom till. jag har inget liv längre, jag gör ingenting om dagarna. träffar mina vänner ibland, när dom är lediga och om jag har någon ork.
vart tog all min energi vägen, den gick upp i rök. någonstans måste den ju verkligen finnas. jag äter ju och sover och sånt, så energi får jag ju. men vart den blir av har jag ingen aning om. förbrukar jag den här, genom att knäppa på lite plastknappar framför en skärm ? hm .. det funkar ju inte.

jag har sökt en massa jobb. jobb som jag vill ha. inte jobb som kan tänkas att ha så länge. inga fler skit jobb. jag vill jobba någonstans där jag är intresserad av vad jag håller på med. någonstans där jag kan ha kul med jobbet och inte bara min arbetskamrater. något som kanske kan vidare utveckla mitt intresse och ja .. men nej, då ska jag behöva plugga och hålla på först. får väl ta det steget nu och checka lite utbildningar och så, eller iaf någon kurs kanske. äh, allt känns bara så onödigt. men det är allting, så det är bara kämpa på och ta sig igenom detta, göra den onödiga vägen till något kul, eller hur var det vi sa igår tanja ? vi lever för att dö, men vi kan välja att göra det bra eller bara strunta i allt ? äh ..

snart är det thailand iaf. exakt sju veckor idag . det ska bli skönt att komma bort ett tag. andas lite annorlunda luft, träffa lite annorlunda folk, vara på annorlunda ställen och allt är bara inte helsingborg och sverige. längtar som in i nu faktiskt. brukar inte längta till resor faktikst. för jag är så hemmakär. men när jag väl kommer iväg vill jag inte hem igen. vilket jag har lärt mig nu (:



en runda ner till havet blir det nog idag. koppla av och låta tankarna bara virvla runder lite. och lite musik med poddis. bara jag och poddis. en go och varm halsduk. låt kylan komma mot mig bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0