miles from where you are.

ja, som tanja också skriver, den onda cirklen fortsätter gå runt. och den trista vardagen är precis den samma som den var för .. hm, något år sen. jag har jobbat hela veckan. det har inte funnits så mkt ork till något annat. tar lite tid att ställa om sig från att ha gått upp tolv-ett på dagen till klockan sju på morgonen ;P men det är skönt ändå. men jag vill inte sitta och packa ner och sånt på ett lager. jag vill vidare. jag vill hålla på med något som intresserar mig. som jag blir glad av. som jag kan komma hem och tänka att jag verkligen har tagit ett steg frammåt. jag vill att mina dagar ska kännas meningsfulla. visst dagarna där ger mig pengar, men varför ska allt i denna världen handla om pengar. hade jag fått ett jobb där jag spenderar mina dagar, ha kul, lär mig något nytt och kommer hem med ett leende på läpparna. då skulle jag kunna jobba gratis ! vilket inte skulle funka i längden, för jag måste ju ha en liten slant att leva på. men ni förstår själva grejen.

jag har varit arbetslös i cirka ett halvår. jag bara längtade efter att komma tillbaka till en normal vardag igen. och inte slösa bort den på att ligga och sova halva dagen och sen sitta resten av dagen vid datorn eller framför tvn och följa kassa serier, som jag näst intill blivit beroende av att titta på ;P . nu dök det upp jobb, jag fick jobb som värdinna på citykliniken, vilket sker nästa vecka och nästa vecka efter det. kul tänkte jag (: pengar ! (nu är vi där igen) pappa ringer samma dag. du ska jobba imorgon, ska jag ? det skulle jag . så i fredes började jag jobba på papsens jobb och hjälpa till med lite etiketter som blivit fel. det dög, det är inget jobbigt, men URTRIST ! hjälp mig ! och min kära kollega hade gärna fått borsta tänderna typ väldigt många gånger så jag slapp den här lukten rakt i ansiktet och tanken i huvudet, "SNÄLLA SLUTA ANDAS !" . men ja, nu är det klart iaf. en ledig dag imorgon, sen helg, sen på det igen. men som tur inte på samma ställe. även om jag inte är så jätte sugen på detta jobbet heller. men jag har inte så mkt val. jag kan inte sitta här hemma som en säckpotatis mer. det är absolut inte det att jag inte vill jobba. mer än gärna. men ja .. och hela den visan igen. trött på skitjobb och saker som inte ger mig ngt överhuvudtaget.

ge mig förändring ! bryt cirklen ! ta mig härifrån !

they say love lead the way, what if the love isn't there ?

milady.

livet är fan inte lätt. (: blö. min kropp är helt kraftlös och jag orkar knappt röra mig. vilken lördag, herre min gud. lördas dag så skulle jag och tanjs egentligen åkt till mölle, vilket inte blev av. vi körde istället en sväng till centersyd vilket inte var så kul, men det fanns inte så mkt att göra i den här elaka stormen som drog in över helsingborg denna kalla vinterdag i januari. blö, för detta trista och gråa land. AH ! men sen blev det mys, för då bestämde vi oss för att åka till råå och äta bakad potatis på graffiti :D gottit ! lekte lite med kameran och sen gav vi oss ner till havet. där vi höll på att blåsa över till danmark, eller inte för det blåste inte ens åt det hållet ;P hehe.

på kvällen var det då bestämt att det skulle festas lite. vilket inte alls blev så. för det blev väldigt mkt fest. sabina var verkligen på g. först lite förkrök här med några drinkar. sen ner till tivvan och ta stämpel och köpa tp, som var sista chansen ! (: sen vidare upp till petra. där det blev några ölar. sen till tivvan igen, vilket ös och träffa massa folk som var jätte länge sen jag såg. trevligt men fortfarande aptomt. efter tivvan bar det av hem till stiine med david och johan, vilket jag inte vet varför. var där typ i tio minuter, besluta mig sen för att gå hem till frenne istället. där det blev en öl till, vilket jag skulle hoppat över. sen blev det en lång promenad hem med martin.

igår mådde jag som jag förtjäna. fy fan ! ont i hela min kropp, kunde inte äta speciellt mkt. och mina ben värkte eftersom jag gått i högklackat ett antal timmar /: mina ben värker fortfarande kan jag säga er. ajaj. ja, hela min kropp värker. eftersom att jag inte kunnat äta så mkt, så har jag ingen energi. så orkar inte mkt ;P haha..

idag har jag ändå jobbat, gick inte lika fort framåt som i fredes när jag jobba. men lite fick jag gjort. ska jobba hela veckan ut nu. sen blir det city nästa och näst nästa vecka. åhja, ge mig pengar. sen har vi lite andra grejer på gång, eller jag hoppas och försöker mig intala att det är så ;P haha.

förkyld som man är så har man ju fått en förkylningsblåsa i munnen också. så jag gjorde som li och tog lite embla(?) på , bedövningsmedel. nu känner jag för fan inget i munnen överhuvudtaget ! haha ..

satt upp mig på bostadskö i götet också ! ett steg närmre ;D weh.


vi är nu inne på dag nummer arton.

mölle..

..var det ju då tänkt att jag och tanj skulle åka till idag. men hade vi åkt dit hade vi blåst iväg. eller vi hade nog inte ens kommit så långt som till mölle. det är STOORM ute ! sjukt störigt. man kan ju inte lämna huset utan att förflytta sig flera meter med vinden. äh. skit sverige väder.

denna veckan har varit icke-händelserik. kommer knappt ihåg vad jag gjort. jag måste börja skriva varje dag. men kommer jag inte ihåg så har det ju inte hänt något viktigt. så :P hehe . igår var jag iaf och jobba på pappas jobb. trodde jag skulle ha jätte problem med att somna på torsdag kvällen. eftersom att jag alltid har det när jag ställt klockan till dagen efter. men jag somna typ kvart över elva och var hur pigg som helst när jag vaknade sju igår (: soft. jobbade åtta timmar. sen till bolaget för att köpa lite ölar, skulle göra en liten presentkorg till syrrans kompis som fyllde år. sen åkte jag och my och hyrde film. children of men (: mkt bra, lite deppig i mellan åt. men den funka.
i torsdags var det en ganska soft dag. fram till klockan fem, då jag först cykla ner i stan. simmade i trekvart cirka. och sen cyklade till elineberg. solade och sen cyklade hem. fy fan vilken träningsvärk jag har i rövern fortfarande. skit länge sen jag cykla så långt ;P vilket inte är så långt jämfört med vad jag brukade cykla. jag är sjukt otränad. eller så kan träningsvärken vara från mammas träningsdvd jag hitta här hemma, 15 min pass . haha, jag stod här och hoppa runder i min källare, haha, tur ingen såg mig ;P

onsdag, då var jag hemma hos tanjis och kollade på film, stolhet och fördom. jätte fin och bra film. mkt mys, med popcorn och en väldigt pratglad mamma ;D hehe . hon var så söt hon skulle vara med och prata hela tiden och ville att vi skulle sitta inne hos henne och kolla filmen (: hehe . sötnöt.

tisdag. nothing.
måndag. nothing.
blö.

promenaden hem från tanja i onsdags orsakade en massa tänkande. vilket kommer i ett nytt inlägg någongång. när jag känner för det. nu ska jag vänta in ett litet sms/samtal från tanj och se vad som händer idag.



panic at the disco , köpenhamn, vega den 27 februuari ! YEAH ! :D biljetter bokade.

torsdag, fredag, lördag och till slut söndag ..

rubriker suger :P

men iaf, det har snart gått fyra dagar sen jag blogga. väldigt slarvigt av mig. men har inte haft någon ork eller tid. så sorry mates ! men nu är jag här och efter detta blir det sängen. för jag är sjukt trött och seg idag.

i torsdags var jag på byggmax för att snacka med chefen där om jobb. han ska höra av sig om någon vecka. vi får väl se hur det går. vet inte vad jag hoppas på. har sökt lite fler jobb idag. eftersom att det inte är tillträde på byggmax förens i april och tills dess kan jag inte gå pank ;P
jag promenerade sedan bort till väla, för att träffa martin och min paps. paps tog en kaffe och jag och martin lunchade lite. sen var det uppdrag-köpa-present som gällde. till både dan och frenne, som båda fyllt 23 nyligen. vi köpte till slut lite blandat med öl, chips, nötter och sånt där förfest mojs, vi slängde även med en ramlösa och några ipren för dagen-efter bruk ! sen i en korg och snurra selufan runt det (: TOPPEN ! hehe ..
på kvällen var det fika med pau på mezo, vi satt där i nästan tre timmar (: mkt trevligt. men jag är inget fan av deras svarta skinn möbler , varmt ! yeah ;P haha .. pau's kommentar ska vi nog inte dra med här ! den håller vi för oss själva och skrattar åt .

sen blidde det fredag (: brukar komma efter torsdagar för er som inte vet ! min humor är verkligen på topp idag. eller inte. försökte ta mig upp någerlunda tidigt. men det gick inget vidare. tog mig iaf ner i stan och promenerade upp till kyrkogården. förstår mig inte på dessa människor som kan förstöra som dom gjorde där under nyårsnatten. hemskt. fy för er ! la lite blommor till krisse, hade med ljus jag skulle tända också. men eftersom att jag är så duktig så att jag inte röker mer så bär jag ingen tändare på mig. så det blidde inget ljus. men det är ju faktiskt tanken som räknas. och det vet jag att du vet också krisse älskling.
måste säga att det går inte en dag utan dig i mina tankar. du har en egen liten värld i mitt huvud som jag sjunker in i ibland. där jag ibland trivs och ibland inte. när jag trivs är det för att jag vet att då är du med mig. vilket du är alltid. men då känner jag det på ett helt annat sätt. när jag inte trivs är när jag gräver mig allt djupare i detta och inser att jag inte tagit ett ända steg frammåt sen du lämnade oss här. krisselösa . jag hoppas den dagen kommer snart, då jag lär mig leva med det. då jag vet hur jag ska kunna gå vidare. då du fortfarande ska finnas i mina tankar och vid min sida. men samtidigt hjälpa mig fortsätta leva, precis som du gjorde när du var här med oss. jag älskar dig kissepisse, glöm aldrig det. för jag glömmer dig aldrig.

jag fortsatte min promenad ner mot söder. där jag skulle möta upp li på badhuset. för vår andra simtur (: vi är så duktiga. hehe . vi ökade då våra längder med tio extra , så vad var det vi simma 1km ? hehe .. mötte sedan upp min syster i stan, vi tog bussen hem tillsammans, sen blev det en timmes singstar (: sen cyklade vi ner och solade. och jag fick vänta jätte länge, fast än att jag bokat tid, så tänkte jag att det är säkert en tjej som står där inne och tar en jävla tid på sig och sminkar sig eller ngt, vem det nu är som gör det efter att man solat, men allt möjligt snurra runt i huvudet på mig där när jag satt och vänta, sen kliver en kille ut ur rummet ;P killar är fan mer utseendefixerade än vad vi tjejer är ! helt otroligt ! :D haha . sen var det hem och göra sig iordning för en liten barrunda på stan med li och paps. mkt trevligt. satt först en stund på zoo, sen bar det vidare bort mot PL. blev mer än en öl som jag tänkt mig ;P sen började det såklart ösa ner, så ringde dan så kom han snällt och hämta mig ! sen nanna sabina gott.

lördag, lördag och åter lördag. vad hände ? hm .. slappade väl hela eftermiddagen, sen körde jag och martin till frenne för att lämna hans present, blev även lite ghspel och sen hade dom en sjukt galen katt, lekte med selufanen och skrämde nästan livet ur mig. det är inte som BUUUUULAN (haha ;P) som bara smyger runder. sen var det hem igen, göra sig iordning och käka lite. sen var det fest, hos dan. mkt trevligt. och sjukt mkt folk. träffa en massa intressant och ointressanta männsikor. där var väl runt en femtiopers, utav dom kände jag tre, max fyra sen innan ;P så det var kul. men det blev inte så hårt med dricka som jag väntat mig. vid tolv-ett tiden drog folk vidare till efterfester och ner i stan osv. sabina drog ner i stan, hon promenerade dit med hm.. buzz och johan (: , skildes åt vid knutan och sabina gick mot .. GISSA ?! tivvan ;P för att träffa emil marcus och laine , där stod dom på rampen lagom berusade (: laine och emil gav sig in på det nog inte så folkfyllda tivvan. marcus och jag vi gick hem och såg en film och sen somnade vi.

och ja, då har vi kommit till denna dag, den kända söndagen. som jag hade tänkt skulle vara väldigt bakisfylld, men jag hade tur och slapp det. hade bestämt med tanja att vi skulle ut och fota. men vi är båda lika förvirrade så vi sköt upp det istället (: så det har varit en sån där dag man tillbringar i soffan. precis heeela dagen, nästan. förutom när jag tog bussen hem från marcus. kollade på det sjukt roliga programmet "i huvudet på gynning", jag låg här nere i soffan och garva för mig själv. haha (: hon är fan min idol. så dum i huvudet men ändå så cool ! haha..

mitt bitbegär är magiskt baota stort nu ! jag behöver någon att bita i . kom hem apa ! (:

vi avslutar med en fin bild från gårdagen !


image105

gonatt gott folk !

GRATTIS !

tanja, till körkortet ! åh, nu kan vi åka på massa äventyr, YEAH !

hihi (:

ett inlägg till bara dig !

mer kommer sen (:

maria maria maria ..

igår tog sabina en cykeltur ner till e-berg för att sola. sen fixade hon klart med sina dator, för alla program har ju försvunnit nu när jag formatera. vilket inte var så bra, för jag kunde ju inte öppna några dokument alls. ;P

sen kom sabina på att hon inte ville vara i helsingborg mer och flydde istället ner till lund. till sin sköna böna ems (: fick papsen att göra mig ner. hehe, min personliga taxi. vi åkte en sväng inom nova först. mkt trevligt. och nu vet jag  vilken blixt jag ska köpa till min kamera. men när vet jag inte. lite tomt på pengar nu. och om dom få pengarna jag har ska gå till en blixt eller en roskilde biljett har jag inte bestämt mig för än. papsen släppte av mig på stationen i lund och där skulle ems möta mig, men vi bestämde istället att vi skulle mötas vid hm, vilket ems inte trodde jag hitta till. men sabina hittar överallt (: kom inte här och säg något annat ! hehe . vi gick sedan hem till ems lilla lägenhet på mariagatan, mkt fin och jätte mysig. vi lämnade kvar min lilla väska och gav oss ut i lund för att hitta någonstans att äta gott. vilket inte var det lättaste. men till slut bestämde vi  oss för en kinarestaurang, mysigt mysigt (: sen fick vi typ springa hem för att inte missa filmen vi tänkt titta på, blow ! med johnny depp ! :D

sen var det dags att nanna sig. sabina fick inte många timmar sömn, eftersom att hon har väldigt svårt för att sova borta /: alltid haft och kommer nog alltid ha. finns inte många ställen jag kan sova på utan problem. vid tio på morgonen ringde som vanligt alarmet på min mobil. då gick jag upp och stängde av det. SEN somna jag, för då var jag så sjukt trött :P sov väl till typ ett eller ngt och hann se lite av våra bästa år :D som vanligt. sen blev det lite mysig frulle och en liten runda på stan. då hade klockan redan hunnit bli tre och vi hann inte titta så mkt. plus att sabina är fattig och inte kan köpa ngt. och då är det inte så roligt. jag älskar lunds små gator och kullerstenen. hehe (: nästan som haga i göteborg ;P en liten runda in på espresso och sen fick vi springa till tåget.

så nu är sabina hemma igen. det blir definitivt fler besök i lund (: fast än att tåget dit är SJUKT DYRT ! hehe ..

nu blir det sängen, väldans tidigt för sabina. men det behöver hon. hon ska upp tidigt imorgon .

gonatt gott folk.


hej huvudvärk .

klarar inte den här huvudvärken mer, när ska den försvinna ? /: ah !

image104


idag har varit en slapp men ändå händelserik dag. klockan ringde som vanligt klockan tio, men då ville inte sabina gå upp eftersom att hon suttit upp till tre och meckat lite med ps. det går inget vidare. men ändå frammåt ;P sabina sov vidare till ungefär tolv-halv ett, sen var det dags att ta tag i dagens uppgifter. mamma har länge tjatat på mig att jag ska dra ut soffan där uppe och dammsuga och moppa efter nyår, men det har inte riktigt funnits någon ork till det. det syns ju inte ändå :P men idag var det ändå dags. så paps fick hjälpa mig att dra ut den och jag förstod varför hon ville att jag skulle göra det (: haha .. champange, plastglas, läppglans, spelkort och lite annat smått och gott. nu är det iaf gjort !

sen städade sabina i sin källare och i alla hyllor. det blev väldans fint faktiskt. det behövdes ! (: inte så mkt lullull över allt nu ! men sen började huvudvärken igen och jag fick vila mig en stund. mamma kom hem och då var det dags att åka iväg till ikea igen. äntligen är köket beställt (: så fint !

haha .. pappa har hållt på och ringt runt massa i telefon idag för att fixa ngt med tvn. jag lyssnade lite och när han till slut skulle avsluta så sa han till han i andra änden av luren ,
"trevlig helg"
jag tänkte bara vad säger han..
"pappa, det är måndag idag"
"åh, är det ? jag har ju sagt trevlig helg till folk hela dagen"
jag kan inte få till det riktigt när jag ska berätta saker, det är inte riktig min grej. man kan ju inte vara bra på allt :P men jag lovar det var kul när han sa det (:

efter ikea lämnade mamsen av mig hos micka. vi käkade lite mackisar och köttbullar. mums (: kollade design, med simon och thomas och sen csi . spännande avsnitt på csi , mkt spännande ! sen blidde det lite flumm och micka somna . haha . sabina tog bussen hem och fastnade direkt vid gh :D

OCH SLASH KUNDE SLÄNGA SIG I VÄGGEN ,  FÖR JAG ROCKAR ! YEAH ! :D jag klara det . hihi .

men nu är det verkligen nannedags. fan ! jag som skulle lägga mig tidigare idag.

fjärde dagen har gått.

teckna med ljus .

gårdagens kväll/natt var toppen (: tanja kom hit vid sju, då kollade vi först bilderna från lördagens bravader. sen satt vi igång psandet ;P hehe.. först lite gh och sen lite singstar och så höll det på, sofie och hennes vänner var också med. fast än att öldrickandet var lite mer deras grej just igår . till slut klarade till och med milly och mallan en låt på gh, efter väldigt mkt kämpande. jag känner igen mig . haha ! (: alla är bättre än vad jag var min första gång på gh, eller hur bb ? (: men jag ska nog träna upp mig, jag är iaf stolt över att jag var den enda som spelade på medium igår, och alla andra var ganska imponerade också ska jag säga er (: hehe .. nej, nu ljuger jag ju, tanja spelade också på medium. eller hur gjorde du tanjis ? (: vid tolv tiden följde jag tanja till bussen och sen åter gick jag till sjungade och spelande. vi höll på till tre och det var väldans trevligt (:

idag har jag inte gjort så mkt. sovit länge men ändå inte längre än vad jag brukar ;P sen så fixade jag och mamsen köket här på datorn för att sedan ge oss ut till ikea och beställa det. men det tog en väldans tid, så vi ska åka ut en runda imorgon istället (: har blivit lite ghspelande idag också. jag har klarat alla easy låtar, nästan med fem stjärnor allihopa, så jag belöna mig själv med att köpa en ny outfit :D haha . så nu har min fina mindori grönt hår (: niice ! men sen slutade med att jag körde fast på ett battle mot slash på medium, så köpte lite bonuslåtar istället, men sen tröttna jag på dom. så jag stängde av ;P imorgon ska jag rocka ! slash kan slänga sig i väggen .

gav mig på och ska försöka lära mig min kamera nu. sitter och läser lite i böcker jag varit och lånat på biblan. mkt trevligt. men hela boken typ snurrar ;P haha . helt jävla knas nu av allt ghspelande . nörd. YEAH ! nu blir det criminal minds.

ja, det är söndag. vilket innebär att det inte händer särskilt mkt.

saknar min apa som sitter där någonstans ute i världen. någonstans i ingenstans :P

tre dagar har gått .


ingen rubrik.

gårdagen var en lång dag. jag hade ställt min klocka på tio och jag gick faktiskt upp tio också (: gjorde mig lite frulle och packade min lilla väska. begav mig till bussen för att åka ner till stan. åkte till söder och sedan promenerade jag bort till biblioteket, där jag gick runt och letade efter lite intressanta böcker. hittade några intressant om foto och kamera och sen lite böcker och lite land jag tänkt besöka i framtiden (:

sen stod jag utanför simhallsbadet och väntade in lilla li (: sen var det dags att ta ngra simtag ! hehe .. vi köpte vars ett tio kort, så vi verkligen måste ta tag i detta nu ! nu har vi inget val, nu har vi betalt och sabina kan vara snål, så hon slösar inte pengar på ingenting. om det inte är så att någon annan betalar ;P vi började med att simma tio längder, redan efter fjärde var vi trötta i armarna. haha (: sen tog vi fem minuters paus, sen gav vi oss på tio längder till, fem minuter paus och sen de tio sista längderna (: inte så mkt kanske , men det är en början iaf. en bra början för sabina ! hehe ..

sabina blev sedan skjutsad hem i lillis bebis (: och skulle bara lämna av väskan med tunga böcker och handukar och sedan cykla ner och sola ! väl hemma så fastnade jag vid GH ! och glömde allt som fanns omkring mig. till och med att göra mig  iordning för att sedan åka till tanja /: inte bra ! kände mig så dum. så fick istället möta tanja på elineberg, där det väntade fest ;D weh ! kim och fille fyllde år och det var då party som gällde. en massa kul, och det skulle bara fortsätta, vid elva tog vi bussen ner till tivvan och en väääääldigt lång kö. vilken sabina vägrade stå i. men det fixade sig till slut (: med lite av sabinas knep ! väl inne på tivvan rockade vi loss, precis som vanligt, samma folk, samma musik ! men det är det vi har att få här hemma i helsingborg. och ikväll funkade faktiskt väldigt bra. en hel kväll med tanja har vi nog aldrig fått innan, förutom temakvällarna (: vilket det kommer fler av efter den 17 mars :D !! LÄÄÄNGTAR ..

sussade sen hos marcus. som inte ens märkte när jag kom hem .. vaknade tidigt som vanligt när man druckit, torr i flabben och man vill inte göra ett skit. mamsen kom och hämta mig, åkte till skopunkten och fixade tre par jätte fina skor till mig. sen hem och soooova igen :D

snart kommer tanjis, så ska käka och hoppa in i duschen nu (:

två dagar har gått.

the bond between us, can't be broken.

idag är det torsdag.

vaknade idag med en redan otrolig apsaknad. så långt bort, så länge. utan mig. jag vet att jag kommer gråta när du är borta. inte bara för att du är borta och jag saknar dig så mkt. utan för att jag känner mig trygg och stark med dig nära mig. vilket gör att jag inte tänker så mkt på allt gamalt. och allt annat skit i denna värld. allt det där glömmer man bort för en stund. tiden ska gå snabbt och du är snart hemma igen ..


förutom min apsaknad denna morgonen så tog jag tag i min dator. och började tömma den på allt jag ville spara. vilket var en massa grejer och eftersom att min dator var sjukt seg, så tog det en väldans tid. men nu är det gjort och den är till och med formaterad och ominstallerad (: tog lite tid med att fixa internet igen, men det fixa sig till slut.

vid två tiden ringde söta tanja och fråga om jag ville fika. och det ville jag ju såklart ! (: men eftersom att jag fortfarande gick runt i min morgonrock, så fick jag snabbt rycka av den och springa in i duschen. sen sprang jag till bussen, och givetvis missa jag den. det hade nästan varit läskigt om jag inte missat den :P det hade det varit ngt som inte stämde. så jag började gå till nästa busshållsplats och då börjar det ju såklart att regna , vad annars liksom ? (: hehe .. en dag när nästan allt går imot en, nej så farligt har det inte varit. gick med min poddis och brydde mig inte så mkt om regnet faktiskt. tog faktiskt tom. med min kamera för att fota lite, men hade dåligt batteri så så många bilder blidde det tyvärr inte.

till slut kom jag faktiskt till stan, upp till ebbas där jag hitta tanja bland alla bakelser och andra godheter (: gick en sväng bort till aleksandras (: där vi åt en varmpanini och drack lite vatten, vi håller oss fortfarande på den nyttiga nivån, eller jag gör det .. tanja skrapade fram 15 kronor i sin plånbok och gick och köpte en chokladboll ! :D sen. sen ni kommer det roliga.. vi promenerade bort till åhlens, igenom åhlens, och vidare in i en affär med en röd skylt med en gubbe på (: BR ! där letade vi oss fram till PUPPY ! och jag köpte en fin lila puppy och tanja en orange. så nu har vi fullt upp med att ta hand om våra små djur (: min sover för tillfälligt ! och det ska nog jag också göra snart . ett glas ramlösa sen är det nog dags , gonatt ! (:

en dag har gått.

vv.

nej, tanja. det är inget nyårslöfte som jag inte kommer hålla. det är inget nyårslöfte överhuvudtaget. det är bara en sån där flipp jag fick när jag skulle gå och lägga mig häromdagen och jag låg och funderade. och kom på att nu måste det fan hända ngt. det råkar bara komma nu. jag ska sluta röka. på torsdag. jag ska ta tag i saker och ting. jag ska börja äta lite nyttigare och skita i all den här skräpmaten och godiset. jag ska försöka gå och simma en gång i veckan typ, om li vill (: för vi har pratat om det innan, om jag inte minns fel ? (: för det finns nog ingen annan träning/sätt att röra på min kropp som passar mig . jo, min ut och springa måndag, men det är det alldeles för kallt för nu.

och tanja, du och jag ska ta tag i fotograferingen, jag ska lära mig min kamera på riktigt. och sen är det ps som vi ska plugga in. sen när tanja får sitt körkort, så ska vi ut och fota i skogar(heter det så, det lät väldigt knas) och andra underliga platser, havet kanske , eller kankse bara fota varandra. haha :P det kan bli rätt kul . eller vad säger du tanja.

denna veckan är mitt mål. sluta röka. vi tar en sak i taget (:

sabina känner sig inte så frisk just nu, sprängande huvudvärk och ont i halsen. men inget tar kål på sabina ;P igår var björn här och vi lagade mat, sen blidde det lite stökigt här nere, jag tror björG gick i sömnen ! haha .. sen följde jag björg ut i kylan och så tog han bussen hem. en stackars gubbe hade blivit rånad på ga, björg fick trösta honom lite. det är var ju tur det. 
idag har sabina bara slappat. fram tills nu. nu ska hon hoppa in i duschen och senare bege sig ner i stan för att ha en mezokväll med björg (: trevligt. måste umgås så mkt som möjligt innan han far iväg. vilket han gör redan nu på torsdag. det är sjukt så fort tiden går. det är knappt så man hinner med.

blir nog lite singstar nu med syster, innan duschen (:

ett litet inlägg, jag lovar jag ska bättra mig med bloggande så fort mitt liv kommit igång igen. jag trampade för hårt på bromsen , men är snart på gasen i botten igen ;D

RSS 2.0