fredag den trettonde..

är det inte idag ;P haha.. humorn är på topp idag.

kom hem från jobb för typ en halv timme sen. det har inte varit så mkt att göra. men vi har sysselsatt oss ändå. och vissa händelser är väl värda att nämnas här. en kvinna kom in och sa att där låg en man utanför vår dörr. jag fick ringa 112 och dom ställde väldigt mkt frågor som jag inte kunde svara på. för det första för att jag inte såg mannen och för det andra för att han inte sa ett ljud, han var vid medvetandet men ändå helt borta. skulle kunna tippa på någon slags drog. vilket jag också berättade för mannen på sidan andra luren. han skulle iaf skicka en ambulans. men efter typ tio minuter reser sig mannen och börjar gapa om mat, blir arg och vinglar vidare. vilket gör att jag får ringa 112 igen för att avboka ambulansen.

händels nummer två. en äldre kvinna kommer in strax innan stängning. hon säger att hon ska ha det grovaste brödet vi har. jag frågar vad det ska vara i och hon börjar peka och ha sig. jag säger och pekar på meny tavlan att vi har olika kombinationer, och hon börjar skrika om att hon kan inte våra kombinationer och att jag gärna får förklara dom, vilket jag precis var på väg att göra när hon avbröt mig. till slut kom vi iaf fram till vad hon ville ha och då börjar hon istället skrika att allt är äckligt så det spelar ingen roll vad hon tar. och jag tänker bara "jaha? ska hon ha den eller inte*" men då fortsätter hon, att den är till hennes jävla gubbe där hemma, som sitter i sin t-tröja med ölen i handen och fiser.. vad svarar man på det ? hm.. jag var bara tyst och fortsatte göra mackan. när vi kom till jalapenos, då sa hon "ös på så jag kan hoppas han dör av det" sen börjar hon .. "hur kan en sån vacker och ung tjej som du stå och sälja dess äckliga saker, hur kan du slösa bort ditt liv här, jag hade då heller suttit hemma och gjort ingenting, gör inte samma misstag som mig, lova mig det. och blahblahblah.. " jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, men kvinnan var helt tårögd och det enda jag kunde säga var, att ha en trevlig kväll iaf.. vilket hon svara igen på att det skulle hon tyvärr inte ha.

jag och mia, vilket är min kollega som faktiskt är från thailand, hon har bott här i tre år och det är kul att prata med henne och fråga henne massa om thailand. idag frågade om dom här spetten som dom säljer på gatorna. dom som är så fruktansvärt goda. eller som var det tills jag och karro fick höra att det var flygande hund ;P haha.. då åt vi inte det mer. men när jag kommer till thailand i år. då blir det många spett, för nu har jag fått veta att det är kyckling, precis som dom säger ;D weh!

varför är det så att där man har minst uppskattar man varandra mest och tvärtom. mia blev så ledsen idag när killen från seven eleven var inne och gnällde på att vi hade två vagnar i bakgången som gjorde att han inte kunde öppna sin dörr, vilket ingen av oss visste om. vilket mia försökte förklara för honom och säga att hon förstod om han inte ville att det skulle stå så. då börjar han gapa imot att det förstår du inte alls osv. och jag håller med mia, varför ska folk i sverige vara så otrevliga, oförståliga och ohjälpsamma. varför ? hon är van vid det underbara folket i thailand där alla hjälper och ställer upp för varandra. jag visste inte hur jag skulle förklara det för henne riktigt när hon sa att hon mådde dåligt över när folk reagerar så.. vi människor är helt enkelt aldrig nöjda. vi är någonstans mitt i mellan och vet att det finns mer att få. i thailand är dom nöjda med det lilla dom har. ja.. jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta alls. men jag är med henne iaf..

nej nu är klockan snart tolv, nu ska jag kasta in mig i duschen, sen blir det nog sängen..

gonatt!

Kommentarer
Postat av: Tääänjii!

Det är inte du som har ett meningslöst liv älskade sabbsi! Det är tanten som var inne hos dig och"hälsade" på.



Du är en underbar vän och jag kommer verklgen sakna dig nu när vi båda ska iväg!! KOmmer följa din blogg där nere ifrån! Du är en fin och underbar vän!



Min enda riktigt flummvän! <3<3

2008-11-06 @ 00:45:45
URL: http://tanjaontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0