överfylld.

på saker att skriva så jag vet inte vart jag ska börja. sitter och kollar på idolrepriserna och jag älskar att se folk glada, det är något av det bästa som finns. jag är på väg att börja gråta när jag ser så glada dom blir när dom går vidare. vissa förstår man ju, jag vet inte riktigt vad jag tycker om nya juryn, dom är ju inte riktigt som den gamla. måste säga att man favorit är helt klart johan palm! ;D så grymt bra. och så ung dessutom.

konserten i fredas måste jag ju också kommentera. var och såg jason mraz på olympen i lund. han har ju en helt underbar röst och hans låtar är ju så härliga. men.. inte en konsert i något ih-liknande hus igen. det är inte så det ska vara. det är inga låtar man står och hoppar och skriker med i. icke. tänk istället en härlig sommar dag på sofiero, med lite picknick och jason mraz och hans gitarr på sen, underbart! och perfekt att bara sitta på sin filt att gunga med till. så nästa gång hoppas jag verkligen på något sånt, för ja visst hoppas jag på en andra konsert med en av mina favoriter, jason mraz !

när jag var på väg ner till knutan i fredes, för att ta tåget till lund. och jason mraz strömmar ur mina små hörlurar. så tror jag verkligen att jag ser dig. helt sjukt. dina ord var, tänk på mig när du här "i'm yours".. det räcker med jason mraz och jag ser dig överallt. knasigt värre. ändå befinner du dig andra änden av sverige.

igår, var det dags för en utflykt till göteborg/ullared. skulle hämta älsklings bil i järfälla. så vi gick upp ganska tidigt. och det var min lilla snuttes oturs dag ): som började med att det först är körförbud på bilen, sen missar vi bussen, går raskt ner till stan och inser att vi skulle bokat tågbiljetterna på internet, för dom var dyrare att köpa på knutan. väl på tåget upptäcker vi att vi inte ens får sitta med varandra. bläh ! sen tar älskling bussen till järfälla från centralen och jag spatserar bort till nordstan, arkaden och kompassen. dom borde sätta upp trafikljus inne på nordstan en lördag-lönehelg, herregud med folk! och det var kö in på systembolaget och folket som lyckats komma in i butiken kunde ju knappt röra sig. jag går sedan till mitt favorit café condecco för att köpa en kaffe, men icke! kön räckte utanför dörren, kaos i hela götet! tillslut hittar jag en lagom kö på espresso house inne på arkaden. sätter mig på en bänk utanför nordstan. tillslut är det dags att gå tillbaka till stationen för att bli upphämtad. men älsklingen får utbrott och hittar inget vidare i göteborg, men efter mycket om och men så hitta vi varandra. äntligen på väg mot ullared! trodde vi..

BANG !

vi står vid trafikljuset för att köra ut mot motorvägen och då kommer en go gubbe och kör på oss bakifrån. herregud vilken smäll. lite små ont i nacken fick man, men den gick över. så då fick vi stå och fiza och dona med det en tid och tillslut så ordnade väl sig och vi kom iväg igen. och in på ullared för bara en timme.. tappat all tid . herregud vilken dag! men vi kom hem tillslut.

sen blev det utgång med pau. först en massa trams hemma hos mig. skit kul hade vi faktiskt ;P bara vi två. det var en lite ems och sabbs kväll i oktober 2006, då vi hela tiden sköt upp buss tiden. haha.. vi skulle tagit bussen ner vid elva. fem i halv ett tog vi den och då höll vi på  att missa den också ;P sen ner till utposten och där sjöng vi får fulla muggar och hade en super duper kväll. sen var det hemgång när dom stängde.

och här sitter jag nu och försöker komma på vad jag ska göra för mat till oss idag (: något förslag kanske ? om ni har orkat läsa hela vägen ner här. fy fan vad jag har skrivit och ändå har jag nog inte riktigt fått ur mig allt. för jag har skjutit upp skrivandet. men jag har inte riktigt haft tid som ni kanske märker ;P hehe.. men huvudet är fullt med tankar och grejer.. det kommer mer, håll ut ;D

pusshej sålänge.

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, vilken utflykt :) Synd att vi inte sågs i lördags.. Fika snart eller? :)

2008-09-30 @ 09:57:16
URL: http://makii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0