tolfte april.

ingen uppdatering igår och en väldigt sen en idag. igår fanns det absolut ingen tid för något bloggande, ursäkten är att  jag gick upp åtta, eller rättare sagt blev väckt åtta av mamsen. hade glömt att ställa klockan. skulle ju upp till götet och provjobba. mamsen och papsen körde med mig upp. dom gick och shoppade medans jag skakade hand med mina nya arbetskamrater. var riktigt nervös dagen innan och på morgonen. men det behövde jag inte alls vara. så fort jag kom upp och kände på göteborgskänslan så släppte allt och leendet blev större än någonsin. fick börja med att lära mig kassan och hjäpla kunderna. vilket brukar vara det sista att lära sig annars, iaf på dom andra ställen jag jobbat på. då man måste lära sig innehållet i sakerna man säljer och så först. men men ;P det gick väldigt bra ändå. hade micke bredvid mig som provjobbade sin andra dag. så vi fick hjälpa varandra lite (: vilket gick super ! då göteborg mötte djurgården var uteserveringen full med djurgårdare som kom och köpte öl heeela tiden. så nu har jag lärt mig att tappa upp öl också, kan alltid vara bra ;P danskar var också på besök, så det var tur att jag skåningen kunde vara där och översätta lite .. haha.. det var en kul dag..

när vi kom hem var det dags att byta om och göra sig lite iordning för grillning hos morfar. jätte gott (: åh, älskar att sommaren är på väg så man kan börja grilla igen. finns det något godare ? (: hehe. besöket hos morfar blev väldigt mkt längre än väntat. jag som planerat att gå ut. med vem eller var hade jag inte riktigt bestämt eftersom att jag inte visste när jag skulle vara hemma igen.. vilket jag var typ tolv. tog kontakt med sara, men hon var ganska rund under fötterna, vilket gjorde att hon glömde mig, snyft. du är förlåten vännen (: vi har alla varit där.. haha, för många gånger. mötte istället upp wah på utposten. njöt av en redbull vodka, vilket var väldigt länge sen jag drack (: får bli ändring på det. vi drog vidare mot cardan men där fick jag svaret att jag var för ung, blöh, visst suger det ? det sänkte mig nästan, och jag började planera hur jag skulle ta mig hem. men träffade sedan på david, så vi drog till tivvan. där man som vanligt träffa allt de vanliga tivvan folket (: och en annan konstig snubbe, haha.. en hyfsat lyckad kväll, som hade blivit ännu bättre om man hunnit med lite förfestande ..

idag har man varit lite små seg, dock inte bakis. utan mer en lite rastlös-men-jag-orkar- inte-göra-ngt-typ ;P haha. varit och handlat med papsen. sen har vi haft gäster. tacos stod på menyn, mums det var länge sen. har precis sett filmen australia. så söt nullah va. herregud. jag ska adoptera honom ! (: en bruning som dom kalla det. sååå söt. hehe..

nu funderar jag på om jag ska sätta på en film eller nanna mig.. vi får se vad vi har för filmer att se..

goodnight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0