tolftedecember.

känns inte som någon bra dag alls idag. jag känner mig ur balans. jag kan väl bli lite nere och vilse när saker och ting inte går som jag vill eller planerat. jag har liksom ställt in min kropp på något och sen blir det inte så och så blir det bara kaos. det är så jag har byggt upp mitt liv nu. med planer och rutiner. det är så jag kommer vidare. med fullspäckat schema och väldigt lite lugn och ro. stressen ger mig på något sätt lugn och ro, då vet jag att det jag ska göra hinns med och att det finns saker att göra och att jag kommer någonstans på ngt sätt.

igår var mysigt. tack alla. även om det känns som det inte heller blev som jag hade tänkt. det är inte bra att jag har alla tankar och bilder i huvudet på hur allt ska bli och va. för det blir inte bra i slutändan när det visar sig bli och vara ngt helt annat. ibland bättre ibland sämre. det sistnämnda tar hårt på en ibland, beroende på vad det handlar om såklart. men jag har lätt för att bli nere, ledsen och bryta ihop för småsaker. speciellt den här tiden på året, pågrund av två saker, en gråvardag gör alla männsikor nere och sånt någongång, det tvivlar jag inte på, varför vill alla bort till varma länder så här års, sen dels för att denna månaden, vintern, julen och allt som har med denna årstiden att göra påminner mig om K. vilket inte alltid behöver vara ngt som får mig att vara nere. jag kan sitta och kolla på bilder och minnas allt kul vi gjort tillsammans med ett stort leende på läpparna, absolut! men när man inser att minnena inte kommer bli fler och att K lämnat denna värld för nya äventyr i nästa, så gör det ont och känns tomt. och det blir jag helt plötsligt vilse igen.

oj nu blev det en massa flumm.  inte så mkt kul heller. men jag behövde få ut lite innan jag ska bege mig till jobb. på med leende på läpparna och servera kunderna. jippi!

ha en bra dag iallihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0