dumpad.

kylan är hemsk, det måste jag ju erkänna. hade jag bara haft kläder att ta på mig för detta vädret så hade det varit ok, nästan lite mysigt. men äger inte ens ett par vinterskor och en ordentlig jacka. och hur lönt är det att skaffa sig nu, nu när man ska hoppas på att våren är så tidig som möjligt. när jag åkte ner i stan idag, och kylan biter på benen, usch! det är inget kul. och tro inte att jag ångrar mig för att jag åkte hem, nejnej. jag ville inget hellre än att åka hem och kylan får jag helt enkelt leva med. för det är här jag ska vara nu och inte på andra sidan jordklotet, jag har för mkt jag måste ta tag i och reda ut i mitt liv. saker jag måste komma över. saker jag måste hitta för att kunna gå vidare.

idag var jag nere på stan, bara för att lämna lite prover hos doktorn och gå till nautilus för att kolla med deras träningskort. eftersom att jag nu söker jobb i göteborg så vill jag veta om det funkar där också om jag nu får något jobb där. men det fick jag inte riktigt svar på. ska ringa till göteborg imorgon efter sex och snacka med chefen, så får vi se. annars blir det kanske 24seven, det är ju både billigare och finns överallt, där vet jag också att kortet fungerar på alla ställen, vilket är väldigt bra.

får jag istället ett jobb här i helsingborg, vilket jag tror är det bästa. eller kanske inte. det hade varit skönt att bara börja om någon annanstans. träffa helt nya människor och lära känna en helt ny stad. glömma allt gammalt och alla svin som denna staden äger. ja, det hade varit så skönt. men samtidigt är det skönt att vara här, jag är för bekväm av mig. här vet jag var jag har allt och jag har min familj och mina vänner nära mig. ja allting är ganska förvirrat i mitt huvud just nu. jag vet inte riktigt vad jag ska göra, och vart jag ska ta vägen. hittar jag ett jobb i helsingborg, så har jag kanske till och med möjlighet att få en kompis lägenhet också, och det hade ju inte varit helt fel. vi får väl se vart allt slutar..

men vi håller tummarna för götet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0