tänk om sabina kunde få förändra världen.

tänk en värld styrd och bestämd av sabina.

tänkt om jag kunde få bestämma vem som skulle få finnas i denna värld, vilka platser som skulle finnas och hur dom skulle se ut. hur livet skulle fungera och vad som styrde våra känslor. ja, tänk om jag byggt upp denna värld. precis så som jag hade velat ha den. tänk vad bra allt hade kunnat vara. alla skulle kunna få ha en egen liten värld. som man själv skapat efter sina önskemål. tänk vad glada alla människor hade varit då. vilket hade gett livet en mening. inga motgångar eller ngt. man ska självklart också kunna göra förändringar under tiden. det som inte funkar som man trodde ska självklart gå att ångra. det låter som ett data spel, blöh. hela denna värld ställer så höga krav på allting och jag uppnår dom aldrig.

senaste året har bara gjort mig osäker. ännu mer osäker och blyg, än vad jag varit förut. jag drar mig tillbaka. gömmer mig under täcker för jag orkar inte med folk. sabina är en person som egentligen älskar ha folk runt omkring sig. men nu har allting bara vänt. visst jag är för det mesta glad, men ibland känns det så påklistrat. det finns väldigt få saker som gör mig glad på riktigt. och när dom inte finns omkring mig, då sjunker jag långt in i mig själv igen. orken till allt försvinner och alla mål jag satt upp är inte längre några mål. och jag får ännu en gång börja om, för att nå nästa steg. nästa steg för att komma vidare i mitt liv. jag hatar den här cirklen jag går runt i. det är som i sånna tecknade serier man ser, när dom går fram och tillbaka och funderar på ngt, och man ser hur dom sjunker längre och längre ner i jorden. vart är allt hopp. hoppet om att finna en mening med detta trista gråa liv vi lever. livet kan ha många meningar, en av mina få meningar, har redan lämnat mig. vilket gör det ännu svårare för mig att ta steget vidare. visst att det dykt upp några små ljus på vägen, som fått mig att ändå vilja förska ta mig framåt. sen att jag inte gjort det än, är väl en annan sak.

sabinan som älskade att stå i centrum, vägrade ha fel och älskade livet, hon kommer endast fram med sprit i kroppen. hur bra låter det. det är enda gången jag skiter i vilket. det är enda gången då jag glömmer bort allt ont i denna världen. hur ska jag kunda vända detta. hur ska jag kunna inse vad livet går ut på egentligen. hur ska jag någonsin kunna lita på någon eller något. när ska jag kunna vara sabina igen.

K , du är med mig alltid. det vet jag, det vet du. du har din egna lilla värld i mitt huvud. som behöver en lite makeover. den behöver göras om till en värld med endast minne och glada stunder. något som får mig att tänka framåt och inte bakåt. du har hjälpt mig med så mkt här i livet, fortsätt med det. du är ständigt i mina tankar. lägg ditt huvud på min axel och jag ska smeka din kind. och jag ska alltid älska dig. den dagen kommer då vi möts igen, det vet jag.

ibland kan jag vara sjukt hemsk mot folk. förlåt mig. det är inte alls med mening.



apan är stort och starkt ljus i mitt liv just nu. i need you.

Kommentarer
Postat av: apandin

and i need you

2008-02-13 @ 20:02:02
Postat av: Tanja

jag önskar att jag kunde göra mer för dig än att bara vara vid din sida. jag tror vi behöver låna din mammas bil och jag tror vi behöver havet, och det snart. kan du på måndag? love

2008-02-15 @ 22:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0