5 mars

nu befinner man sig i götet dådå.. åkte upp här vid tio i tio imorse. en två timmar lång tågresa som gick hyfsat snabbt med musik i öronen och lite sömn ;P älskar sova på tåg, så länge man inte missar hållplatsen. haha. har varit nära många gånger när man jobbade i lund.

åkte iaf till davids lägenhet när jag kom hit för att lämna mina grejer så jag slappa asa runder på dom. sen åkte vi inte till stan. det här systemet med spårvagnar och bussar här är ju väldigt smart, för dom som bor här dock! här betalar man ju inte til chaffisen som man gör hemma i helsingborg, utan man köper ett månadskort, som man bara drar mot en automat. eller så köper man hundra kort på pressbyrån.. men man kan också göra som jag gjorde, betala i en automat, men då kan man bara betala med mynt om man vet inte riktigt hur mkt man ska betala eftersom man inte vet hur många kuponger man behöver osv. en turist hade ju inte fattat ett skit av det är tror jag, då är det ju lättare som man har det i helsingborg, man går på och säger vad man ska, betalar och får sin biljett. mkt enkelt ;P

i stan käkade vi lunch på paprika, jävligt gott. en salladsbar typ. det blir det fler gånger. en klar favorit redan. grymt mkt mat också. det gillar vi. även om sabinas mage inte orkar så mkt nu förtiden. sen var det tänkt att jag skulle gå och dela ut lite cv och sådär. men jag kände att det vill jag göra lite tidigare på dagen när det inte kryllar av folk överallt och när jag kan gå själv. ville ju inte bara slänga iväg david där själv när jag dragit in honom i stan. så vi gick lite på nordstan och avenyn, sen åkte vi även en runda till haga, vilket inte var så mysigt om jag mindes det som. sen åkte vi till konsum, sen hem, spelade lite gh och lagade mat. och nu sitter jag här alone. david är och tränar fotboll. när han kommer hem ska vi ut en runda.

imorgon blir det att ta tag i jobbsökandet och sen ska jag hälsa på min farmors bror, sen fika med gustav (: sen bär det nog av hemmåt igen, för den här gången.

uppdaterar imorgon igen. nu ska jag slappa lite framför tvn, spela lite gh och göra mig iordning (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0