7 mars.

då var man hemma efter två dagar i underbara göteborg. var ju meningen att det skulle bli en liten utgång på torsdagskvällen, men david kom lite sent hem och då var jag redan trött. så jag kände inte riktigt för det. blev att slappa framför tvn istället. för jag skulle ju upp tidigt igår och söka jobb. för övrigt var det en väldigt fin torsdag i göteborg, solen sken och man njöt riktigt (:

igår, fredag, då hade jag ställt klockan på kvart i nio, för att jag skulle vara inne i city när butikerna öppnade. så upp och göra sig iordning och duka fram frulle. väcka david som inte var lika sugen på att gå upp så tidigt efter att ha halsat vin när han kom hem efter träningen ;P haha. men vi fick i oss lite frulle, sen tog jag mig in till stan med vagnen ;D hihi. jag ska bli göteborgare nu vettu och då måste jag säga vagnen ;P haha.. så fult det låter, men men .. hoppade av vid nordstan och började där, fortsatte sedan bort mot arkaden och kompassen, sen kungsgatan bort och några tvärgator där, hittade en jätte mysig gränd med ett café och en av favorit butikerna granit ;P det gillar vi. min lilla upptäcksfärd var riktigt mysig. tänk om det blir fler av dom, weh! (: sen tog jag mig bort till hm, någon hållplats som jag inte minns namnet på, där tog jag sedan vagnen till mysiga haga, där jag promenixa och lämnade lite cv också. efter cirka två och en halv timme, så hade jag fått ut ca35 cv och hade både fått positiva och negativa reaktioner. får väl se om det plingar till i telefonen inom en snar framtid ;D jag fick sedan tag i david som jag skulle möta upp vid nordstan för att luncha med. det blev jensen böfhus, åh gott! (: haha.. ni som har ätit där vet ju att där finns sån här glassbuffé där eller vad man ska kalla det, ät-så-mkt-du-vill ;P mannen bredvid oss kom bara för den! haha.. och han satt och skratta för sig själv hela tiden, inget fnissande utan verkligen skratta. han gick nog och fyllde på sin bägare typ sju gånger. herregud! hahaha..

vid tre tiden slutade gustav skolan, så då hörde han av sig, för vi hade bokat in en fika (: på ett mysigt ställe vid namn fröken olsson. där blev det chai latte och morotskaka ;D mums! mkt trevligt. får hoppas det blir fler fikor där snart. sen var det dags för mig att ta mig till stationen, för att skaffa en biljett till tåget, vilket inte var det lättaste, kö överallt! och jag var inte så tidigt ute så jag missade det tåget och fick ta nästa, en timmes väntan. den timmen slog vi ihjäl på bk där vi krängde lite pommes, jag som var så mätt redan! haha. varför är det alltid så att när man inte har något att göra måste man äta? så är det iaf för mig, är jag uttråkad och rastlös kan jag gå och öppna kylskåpet var femte minut och inse att det fortfarande inte dykt upp något nytt jag är sugen på ;P om man då inte rökar förstås, annars brukar det vara det man sysselsätter sig med när man inte har något att göra. men det är inte bra !! ;P

en två och nästan halv timme lång resa på tåget, slumrade till en liten stund. sen gick tiden oehört sakta. jobbigt! ditresan var inte så jobbig, men då sov jag kanske längre. nu är jag iaf hemma, tog det bara lugnt när jag kom hem, satt här och snäppte lite, pilla lite på nya mobilen, alla sms och sånt borta ): blöh. jag är sms-spararen nr1. kul att gå tillbaka och läsa. så nu får ni skicka massa nya till mig ;D hihi.

idag blir det att städa här nere, mamma tjatar. katthår överallt, lilla kiwi fäller som bara den. blir det fest sen ?

Kommentarer
Postat av: alice

seriöst? har du läst den? jag tänkte nämligen läsa den när jag får tummen ur röven :DD

har du sett filmen?

2009-03-08 @ 16:53:12
URL: http://alis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0