i prepare for my speach.

som vanligt var det länge sen jag skrev. veckan har varit händelserik.

fredag, lördag och söndag tillbringades i karlstad, med mys, fest och hela köret. utestället stängde två, vi var lagom i säng till kvar över fyra. en massa prat. det fick iaf mig att ta tag i saker, jag har förstått för länge sen att det är dags att ta ett steg vidare. men det är så mkt svårare än vad alla tror. det är så mkt som tar imot och jag är väl rädd att lämna det gamla. samtidigt som det är allt jag vill göra. sabina är mer förvirrad än någonsin. men hon ska klara ut detta. jag ska sluta vara så sjukt beroende av andra, jag tänker inte lita på någon så mkt att jag lutar mig på den så mkt som jag gjort förut. för det gör bara att jag faller ännu längre ner när den väl försvinner. vilket allt folk gör i denna ålder. vi skiljs åt. folk pluggar, folk reser, folk flyttar, folk jobbar, ja folk gör allt annat som dom inte gjorde för mer än ett år sen. utom jag. jag är så avundsjuk på alla som kommit någonstans i deras liv. när inte jag har det. ibland känner jag att jag har ont om tid. att jag blir stressad för jag vill göra så mkt och att jag inte hunnit göra något alls.. alla tankar i söndas fick mig iallafall att ta tag i saker..

i måndags cyklade jag ner i hagel/snö/regn för att lämna nycklar till cityklinken. sen tog jag en sväng inom badhuset och simmade i 45 min, tog därefter en cykeltur upp till elineberg för att få mig lite färg (:  åkte hem och slappade en liten stund i soffan, gjorde sedan mig iordning och duscha . tog bussen till stattena för att hälsa på karro. vi skulle och kolla på en ny lägenhet till henne, och jag var med som assistent (: jag fotade och mätte. klockan var tio när mamma kom och hämta mig, tolv timmar ägnade jag åt att göra saker, vilket annars brukar gå till att följa, våra bästa år, opera, cityakuten och allt vad det nu heter som går hela eftermiddagen på tv.

tisdag. hade bett mamma skriva ut en massa cv som jag skulle skicka iväg.så jag vek och klistra ihop tjugo kuvert. tog och packade in två plagg som jag beställt från hm som inte var riktigt vad jag hade tänkt, gick upp till brunnen för att köpa frimärke och skicka iväg. kom hem, satt och letade massa jobb på internet och skickade iväg cv via mail. satte mig sen och meckade med lite bilder och så. plötsligt ringer det i telefonen. ett 08-nummer, jag tänker det är säkert telenor, jag orkar inte svara ;P slår upp nummret på enrio och det visar sig vara en av dom som jag skickat cv till typ två timmar tidigare (: så det var bara att ringa upp igen . så blev jag kallad till intervju. skit kul. mamma kom hem, vi lagade lite mat tillsammans. sen satte vi igång att sätta upp lite väv och måla i köket som vi håller på att renovera. sen var det en lugn stund för mig och gossip girl (: ännu en dag fylld med saker att göra hela tiden.

onsdagen var tänkt till att gå och simma igen. men så blev det inte. li skulle komma hem, så jag packade min lilla väska. med övernattningsgrejer och begav mig till min bruna-långhåriga-lilla-li (: hehe. hennes mamma var där och lagade jätte god mat. fick sedan ge mig därifrån i all hast för att lämna tillbaka ett litet lån till micka. sen var det promenad bort till knutan som gällde. satte mig där på tåget till lOOOnd :D väl framme i lund var det en ganska lång väg att vandra, hem till ems (: vi gick sedan över gatan för att hälsa på caroline, vilket var ett bra tag sen man såg (: sen gick vi och handla. sen lagade jag sjukt stark mat till ems, det typ brann ur munnen på oss (: krisse som lärt mig, det skulle du gillat karro! :D sen blev det en myskväll framför tvn.

och idag .. då har jag varit på min intervju, tog tid innan jag fattade hur jag skulle ta mig till nova från lund C .. men det fixade sig till slut. intervjun gick jätte bra och det känns jätte bra helt enkelt. var så nervös innan så jag trodde jag skulle spy /: haha . ont i magen och massa tankar som for runt i skallen på en. man ska inte tänka för mkt, då blir det bara fel. sen tog det igen, en evighet att hitta vart ifrån jag skulle ta mig hem. men fann det till slut. på tåget hem träffade jag kalle och hans kompis, vi satt och snacka om allt, men mest om att starta eget och vad som krävs för att man ska kunna göra det. vi kom fram till att jag skulle starta en "efter-tentan-sprit-butik" på deras skola i malmö (: haha ..  väl hemma la jag mig i solariumet en timme eller typ två, somna så har inte riktigt koll ;P sen hjälpte jag mamma och måla lite till. och nu har jag suttit här och snackat med folk och meckat lite (:

snart är det dags för sängen. sen imorgon simma, sola, fika med tanja imorgon (: sen får vi se vad kvällen bjuder på. har inte riktigt bestämt mig för vad jag vill göra än. vad jag känner för. vi får la se. kanske bara en hemma kväll, med popcorn och så ska det låta (:

five days left.


snart står jag på mina egna fötter helt oberoende av alla andra.


Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter som en produktiv dag!

Lycka till med allt, det kommer gå toppen! :)

Kram!

2008-03-07 @ 10:26:46
URL: http://makii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0