try sleeping with a broken heart.

try sleeping in my bed.


nyår idag och jag är stressad som fan som vanligt, men samtidigt så är jag lugn. jag orkar på ngt sätt inte bry mig. känns inte som om det kommer bli den nyår jag hade velat ha ändå. det är så mkt annat runt omkring hela tiden och saker och ting blir aldrig som tänkt ändå. jag har ju bilder i huvudet över hur allting ska se ut och va, verkligheten gör mig ofta besviken. tyvärr.

jag har inte ens bestämt mig för vad jag ska ha på mig. och det suger riktigt hårt. för det är ju en del av nyår. att klä sig fint och sånt. det tycker iaf jag. sitter här och kränger chirre och dirre. den sista för detta året. och den sista på ett tag också. eftersom att mitt nyårslöfte kommer vara som många andra, att inte äta sånt där skit och träna mer. och jag ska ha hålla det, för jag vet att jag kommer må bra av det (: och det vill jag! vem vill inte må bra? (:

som sagt är jag grymt stressad, så det är väl dags att hoppa in i duschen. hur ska jag ha mitt hår ? vad ska jag ha för kläder ? hur ska jag sminka mig ? vilka skor ska jag ha ? vilken jacka ? när faaaan går bussen ?! HJÄLP!



GOTT NYTT FUCKING ÅR !

the three s.

idag var det inget alls kul på jobb. jag var så trött och irriterad på allt så jag höll mest käften. försöker men det går inget vidare. jag är trött!!! men efter jobb skulle jag och simmat, det blidde inte så. min kropp orkade inte riktigt det. hade detta varit om två dagar hade jag tvingat mig dit iaf, men nu har jag inte påbörjat mitt mål, jag har ännu inget löfte att hålla till mig själv.

jag hitta inget att ha på mig på nyår heller. det suger. jag har rensat i garderoben nu och dragit ut det som jag kan tänka mig att ha. så får vi se vad det blir. eller om jag går som gud skapat mig, naken! ;P  hihi.. men i femton minus grader hade nog inte min nyår varat så länge.

nu sitter jag här med färg i håret. skulle gått och solat också. men där var ingen ledig tid. oväntat dagen innan nyår. blöh. då får man gå runt som en blekfis också. försökte ju rota fram min brun-utan-sol förra veckan för att jag inte hade råd att sola. men när jag klickade ut krämen i handen och insåg att den inte såg ut som den skulle, kollade på förpackningen och såg att den hade bäst före datum 2002 ! ;P jag använder inte brun utan sol så ofta. gillar det inte. blir så onaturlig färg. jaja ;P nog om det. jag ska gå och duscha och skölja ur mitt hår.


sen blir det bönan mys.

when a man loves a woman.

jag kom på att jag var helt fel på datum igår. men det spelar ingen roll. jag skriver dagens datum minst tjugo gånger på jobb på en dag, ändå är jag helt lost och skriver fel. äh. vem pallar bry sig. jag är supertrött. kunde inte sova alls igår. vilket slutade med en blöt kudde. är väldigt ur balans. och jag vill inget annat än att bädda ner mig igen. men nu ska jag dra på dojjorna och ta mig till bussen. som i sin tur ska ta mig till jobb.. där ska jag sedan tillbringa x antal timmar. sen kommer min bästaste flumm vän.


hoppas ni har en bra dag!

tjugoåttondedecember.

då var denna dagen över också. och jag har faktiskt tagit det lugnt. men innerst inne är jag inte avslappnad ett enda dugg. jag har planer och tankar som surrar runt i huvudet all the time. nu ska jag bara se klart filmen på femman, sen ska jag nanna mig. tidig morgon på jobb imorgon igen.

tjugoåttondedecember.

det är helt sjukt så snabbt tiden springer iväg. det är över tio månader sen jag kom hem från thailand. det enda som får mig att tänka att det har gått lång tid det är att li kom hem en månad efter mig och hon har redan hunnit åka iväg igen. men vad har jag hunnit göra med mitt liv ? hur långt har jag kommit ? hur många mål har jag uppnått ? 2010 blir här med ett år då jag ska ta tag i saker och ting. göra det jag vill och kämpa för det. allt som försöker hindra mig från det får tyvärr lämna och störa någon annan. jag känner att så fort jag får en lugn stund vilket inte är allt för ofta, då jag tillbringar mesta delen av min tid på jobb, sen för att försöka ta tag i alla saker jag vill ha gjort och sen självklart för att träffa mina vänner. vilket jag inte alls hinner med så mkt som jag skulle velat. jag vet att man inte kan umgås som när man var små. alla har sitt nu lumpen, jobb, plugg och familj/pojkvän/flickvän, vi börjar helt enkelt bli vuxna på riktigt. vilket jag nog inte riktigt kan ställa in mig och mitt huvud på.. även om jag gillar att jag ska få ta tag i saker själv, klara mig själv osv. men samtidigt har jag så mkt annat i mitt huvud som sätter lite stopp för allt det där, bromsar upp allting och det blir halvdant gjort. halvdant gillar inte jag. jag gör det till en super stor grej och det blir värsta motgången. och motgångar får mig oftast att bryta ihop, bara se de negativa med allting och tappa allting igen.

jag bara rabblar en massa gojja för er nu. för mig är det inte gojja. för mig är det mitt liv. som inte riktigt ser ut som jag hade velat. det är väl kanske inte allas liv som gör det. men gör vi ngt åt det då? försöker vi då få det som vi vill? eller vi bara struntar i det och försöker trivas i skiten? som jag sa till emma idag på jobb, jag intalar mig hela tiden att det jag har bara är sålänge, att jag väntar på den dagen då allting är som det ska vara. det är bara så här mkt jobb nu, det är bara sålänge.. det är bara denna dagen också.. denna veckan också.. denna månaden.. och nu har det här året sprungit iväg. står jag fortfarande och gör mackor på subway?! yes i do! vill jag stå och göra mackor på subway! no i do not. 

känns som om jag inte har någon anledning till att gnälla på mitt liv och min vardag. för jag försöker ju faktiskt inte förändra den heller. men det känns som om det är det jag väntar på. att det ska finnas tid till att göra det. för nu har jag varken tiden eller orken. vilket jag kanske bara behöver ta, men från var.

men jag ska ta tag i det. jag ska.

tjugosjättedecember.

jaha, då var julen över. massa fina klappar. igår var det utgång. och jag är så sjukt bakis. jag har legat i soffan hela dagen. jag orkar inte gör ngt. vill ha donkan mat men ingen vill/kan köra. buhu.

snart kommer tanja. så blir det lite filmmys.


det är så mkt jag vill säga.

tjugofjärdedecember.

färdig duschad, nu ska jag fixa med lite och sånt. sen beger jag mig till min familj en backe upp (:


meddelande från bali i natt föresten (: chin var lite nere. inte lika kul. men men. trevligt att höra från honom.



gooood jul igen allihopa ;D kan inte fatta att det är julafton. det känns liksom inte som det. det är knas. jag har lite nostalgi stund här med mig själv. lyssnar på en massa gamla låtar (: hehe. kuligt.


snöjulpuss.

tjugofjärdedecember.

jaha, då var vi här ;P julafton. har inte riktigt fått den där känslan som jag borde. men det ska bli riktigt mysigt att träffa hela släkten och fira jul. äta god mat och umgås. underbart faktiskt.


så nu har jag stoppat i mig lite frulle, ska hoppa in i duschen nu och sen göra mig iordning (:


god jul allihopa. kärlek.

tjugotredjedecember.

så, nu har jag städat, plockat undan och duschat (: nu är jag redo för att mig ut i kylan. ner i stan och lämna tillbaka min klänning. och sen är det jobb som gäller. jippi! ;P hoppas denna dagen går snabbt.

nu ska jag springa ut med sopor, sen gå till bussen.

hejhopp.

tjugotredjedecember.

jaha, då var det julafton imorgon.

jag börjar inte förens sent idag. jag vet inte om det är skönt eller inte. det var ju skönt att gå sova lite längre. men jag kommer ju hem sent och det är inte lika roligt. jag tror att det kommer bli riktigt mkt på jobb idag också, eftersom att det är julafton imorgon och mkt folk är ute i sista sekund med julklappshandlandet. men en sak är bra, vi behöver inte förbereda ngt alls för imorgon, för då har vi ju inte öppet (: något positivt med det hela.

så vad händer idag. jag vaknade först kvart över fem idag. och tänkte nu kan jag ju inte gå upp när jag har en ledig förmiddag. icke! så jag lyckades somna om och var mega trött när jag väl skulle upp. blöh, man ska gå upp när man vaknar för det är då kroppen är färdig med sömnen, eller ? (:

nu ska jag roa mig med att se klart våra bästa år. sen ska jag rymma upp lite här, städa lite smått. sen blir det ner i stan och lämna tillbaka det jag köpte igår. för det har jag tyvärr inte råd med ;P

ha en bra lillejulafton allihopa (:

tjugoandradecember.

ett snabbt och sista inlägg för idag.

inte för att jag vet vad jag ska fylla det med egentligen. men jag skulle bara vilja skriva av mig en massa. vad vet jag inte riktigt. för jag är helt tom på allt. jag är bara så trött. jag känner iaf att jag är på väg in i en slags vardag som ska fortsätta som en rutin. för senaste tiden har varit på tok för mkt jobb och stök med allting. har knappt haft tid och ork för mina vänner. jag har inte haft tid och ork för någon träning. jag har inte haft tid och ork att ens ta hand om mig själv. vilket gör att jag inte riktigt känner mig bekväm med allting. det enda jag vet är att jag trivs jätte mkt i min lägenhet och att det kommer bli super bra när allting är färdigt och precis som jag vill ha det (:

och en extra liten puss till min älskade kiwi, som är den finaste katten som finns. utan henne hade det blivit lite smått ensamt faktiskt.

känns lite konstigt att skriva om min katt i min blogg kanske, hon kommer ju varken kunna läsa eller förstå. men jag vet att hon vet att hon betyder mkt för mig iaf (:


gonattgottfolk.

tjugoandradecember.

vad fan ska man ha på sig på nyår då !? ahhh.. jobbigt. jag har ju ings kläder att gå ut i. alla mina pengar har gått till inredning den senaste tiden. '

buh.

tjugoandradecember.

i övermorgon är det julafton.


idag har jag jobbat. tidig morgon som vanligt. ska bli konstigt att jobba stängning imorgon. men det ska nog gå bra. skönt att få lite sovmorgon iaf (: fast jätte mkt sovmorgon får jag inte för jag måste ner och ta min sista gardasil spruta. plus att jag måste ner och lämna tillbaka en av två klänningar jag köpte idag, tänkte att jag skulle ha en på nyår och en på juldagen. men jag har inte råd att handla en ens egentligen. har gått igenom allt jag handlat dom senaste två månaderna och jag ligger verkligen på minus. AH ! det stör mig något så in i ..

hm. jaha. hade väl inte så mkt mer att komma med. kanske en önskelista lite senare.. är det försent att komma med två dagar innan julafton ? (:


hejhopp

tjugoförstadecember.

jaha, då var det bara tre dagar kvar ;P vi räknar ner för att känna lite av den här känslan man hade när man var liten. inte för att jag tror att det hjälper men men..

igår natt/kväll pajjade min mobil. så ni som har skickat sms eller försökt ringa mig och inte fått ngt svar så är det därför. dom hade ingen lånemobil på telenor heller att ge mig. dom ska ringa mig så fort dom har en inne. jag hoppas på att få kunna låna min pappas gamla så länge. jävligt jobbigt att vara utan mobil. riktigt jobbigt. om jag tycker det är jobbigt så skulle jag vilja se hur min syster skulle se ut utan mobil, haha (:

har myst med mia efter jobb idag, så brun och sååå stör bebismage. glad över att du är hemma igen ! massor!

en pinsam grej idag var att jag TRODDE jag bokat tvättstugan. börjar tvätta och sånt, sen kommer där någon tant ner från andra trappen och säger att hon ska tvätta, så har jag tagit hennes tvätttid och mina maskiner är igång och sånt. nog pinsamt. kunde ju inte göra så mkt. fick bestämma en tid, så möttes vi när maskinerna var färdiga och nu har jag hängt tvätt överallt i min lägenhet ;P mys, jag som gillar och ha massa grejer överallt.


nej, nu ska jag äta mina nudlar och spendera resten av kvällen framför tvn (:

tjugondedecember.

hemma igen (: efter en kul dag faktiskt. massa diskussioner om en massa grejer. det är kul. jag har alltid varit så trött dom andra gångerna vi farit iväg till tyskland att det slutat med att jag somnat på vägen hem. jag är trött nu också. men jag lyckades hålla mig vaken den här gången. blir lite annorlunda nu när man inte träffar papsen så ofta som man gjorde innan heller, man har mer att prata om. mamma var ju en massa orolig om att vi skulle flyga bort i snöstormen men det gick så fint så (: så nu har jag verkligen ett spritförråd som räcker länge (: gött! laddat för jul och nyår.

nu käkar jag pizza och kollar anna ankas jul (: sen blir det nanna, för det är det tidiga passet som gäller på jobb imorgon. och ni kan aldrig gissa vad jag ska göra efter jobb. JAG SKA TRÄFFA VÄRLDENS BÄSTASTE MIA! (: åh, det ska bli så mysigt att få en mia-kram! som jag har längtat. det kommer göra hela min dag! ;D så nu ska jag gå och nanna mig så det snabbt blir imorgon (:



alicia keys - try sleeping with a broken heart
, i looooove (:

tjugondedecember.

det är helt jävla sjukt så fort tiden går. nu är det fan snart julafton, bara några dagar kvar. och jag känner inte ens det. helgen har bara susat förbi. jag vet det blev ett jävla tjat om tid och jul och sånt. men jag hänger liksom inte riktigt med. jag hinner inte med allt jag vill osv. som jag har sagt innan borde mina dygn var 48 timmar istället för 24. då hade det varit andra bullar. (:


hela denna veckan har gått åt jobb, nästintill. jag var ledig i onsdags då jag bakade hela dagen, wah kom hit och hjälpte mig, jag blev rånad för jag var tvungen att gå till tandläkaren. "ser fint ut, inga håll, inget att laga", "det blir 399kr" för att jag skulle ligga och gapa i fem minuter. det kunde jag fan checkat här hemma och det hade inte kostat ett öre. bara lite av min tid såklart. på kvällen kom sanih och john hit en stund. igår kväll var jag hemma hos syster som har fyllt år, god mat och hela släkten var där. både positivt och negativt ;P och idag är min andra dag som jag är ledig denna veckan. och jag ska fara iväg till tyskland, känner att jag behöver fylla upp ett litet spritförråd här nu, nu kan man ju inte snotta av päronen längre ;P


jaha, hoppas ni haft en bra helg och att den fortsätter så. om jag inte skriver igen, så god jul på er! (:


sjuttondedecember.

det är mindre än en vecka kvar till julafton och jag saknar den här känslan som man hade när man var liten. när man räknade ner och längtade. nu har man varken tid till att räkna ner eller längta, nu är det nästan så att man önska att det redan var över. men vi fick iaf en vit jul, vilket jag tycker är super mysigt (: även om jag hatar kyla och vinter. försöker varma upp lägenheten med massor av ljus, men det tycks inte hjälpa så värst mkt. somnade i soffan när jag kom hem, när jag vakna var det så fruktansvärt kallt och jag inte ville resa mig, men jag var ju så illa tvungen.

så nu ligger man här i soffan, syrran har precis gått. vi ha käkat lite pizza. har blandat lite chirre och dirre och ska bara vänta på att criminal minds ska börja, efter det blir det nannedags. så man orkar med en dag imorgon också (:

två dagar jobb kvar sen är man äntligen ledig en dag. såklart är redan den dagen fullspäckad.



pusshej.

femtondedecember.

jag är äntligen ledig från jobb. hela dagen imorgon. sååå skönt. dagen kommer gå till en massa julbak ;D myspys.

jag har inte så mkt annat att komma med just nu. jag gör inget annat än att jobba och försöker vila upp mig så jag blir frisk. har åkt på värsta förkylningen.

nu ska jag ta en varm och go dusch och sen hoppa tillbaka upp i soffan och mysa.


hejdå.

tolftedecember.

jag är helt slut i huvudet. jag är så trött. jag vill hitta på ngt. men jag orkar inte. jag ska upp tidigt imorgon och jag ska jobba åtta timmar. orkar inte alls egentligen. men jag måste. jag behöver pengar och ja, jag måste. ville bara åka hem sätta mig i soffan och kolla på tv, men det är inte ett skit på tv. blöh. jätte tråkigt. jag tror faktiskt att jag bara ska gå och lägga mig. känns som om det är det enda jag gör nu, jobbar och sover. jag vill göra ngt med mitt liv. jag vill komma någonstans. jag vill hitta Det, som får mig att trivas med min vardag. men just nu så känns det som om jag inte har det alls som jag vill ha det. jag väntar på dagen då jag kan slappna av och slå mig till ro. känna att jag trivs och att jag är där jag vill vara, att jag har gjort det jag vill göra och är på väg dit jag vill.




i dont know how to say, how i feel.


tolftedecember.

känns inte som någon bra dag alls idag. jag känner mig ur balans. jag kan väl bli lite nere och vilse när saker och ting inte går som jag vill eller planerat. jag har liksom ställt in min kropp på något och sen blir det inte så och så blir det bara kaos. det är så jag har byggt upp mitt liv nu. med planer och rutiner. det är så jag kommer vidare. med fullspäckat schema och väldigt lite lugn och ro. stressen ger mig på något sätt lugn och ro, då vet jag att det jag ska göra hinns med och att det finns saker att göra och att jag kommer någonstans på ngt sätt.

igår var mysigt. tack alla. även om det känns som det inte heller blev som jag hade tänkt. det är inte bra att jag har alla tankar och bilder i huvudet på hur allt ska bli och va. för det blir inte bra i slutändan när det visar sig bli och vara ngt helt annat. ibland bättre ibland sämre. det sistnämnda tar hårt på en ibland, beroende på vad det handlar om såklart. men jag har lätt för att bli nere, ledsen och bryta ihop för småsaker. speciellt den här tiden på året, pågrund av två saker, en gråvardag gör alla männsikor nere och sånt någongång, det tvivlar jag inte på, varför vill alla bort till varma länder så här års, sen dels för att denna månaden, vintern, julen och allt som har med denna årstiden att göra påminner mig om K. vilket inte alltid behöver vara ngt som får mig att vara nere. jag kan sitta och kolla på bilder och minnas allt kul vi gjort tillsammans med ett stort leende på läpparna, absolut! men när man inser att minnena inte kommer bli fler och att K lämnat denna värld för nya äventyr i nästa, så gör det ont och känns tomt. och det blir jag helt plötsligt vilse igen.

oj nu blev det en massa flumm.  inte så mkt kul heller. men jag behövde få ut lite innan jag ska bege mig till jobb. på med leende på läpparna och servera kunderna. jippi!

ha en bra dag iallihopa.

niondedecember.

denna dagen har varit lika jobbig de senaste tre åren. speciellt känslomässigt. det är tugnt och saknaden är oehört stor. tre år idag och det känns fortfarande som igår. det är lika ofattbart. det går inte en dag utan att jag tänker på dig. du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. du kommer alltid att vara min bästa vän. vart du än är här i världen. vad du än gör.

idag ska jag umgås med karro, vi ska till kyrkogården och sen ska vi ut och äta. vi tänker på dig extra mkt idag, vi saknar dig extra mkt och vi älskar dig alltid.


vi ses snart K .





det finaste som funnits på denna jord.

efter regn kommer solsken..

åttondedecember.

just nu är jag trött, irriterad och vilse. helt lost.. så jag har inget annat att göra än att gnälla. jag har slagit sönder saker här hemma. inte med vilje såklart. och jag blir så arg på mig själv. varför har jag blivit så klumpig. AH! nu går jag och lägger mig och sover ngn timme.


gonatt.

sjättedecember.

det är söndag. det är verkligen söndag. jag har varit lite smått bakis och seg idag. men nu är det fan värre. jag har åkt på värsta förkylningen. kan knappt andas. och har ont i huvudet. och jag kommer ut som rudolf med röda mulen lagom nu till jul. blöh. nu är det inget kul att bo själv. det är inte så att kiwi är så bra på att bädda ner en i soffan, göra lite varmt te till en och ta hand om en. tyvärr. det hade varit toppen annars.

nu är jag så trött också. ni som känner mig vet att jag är lite känslig. och detta skulle verkligen kunna få mig att sitta här och böla i min ensamhet. att var sjuk är ngt av det värsta som finns, jag är en klenis. verkligen.

men nu ska jag kolla på project runway och hälla i mig en massa cola. sen blir det sängen, har en 44timmars vecka framför mig och den börjar redan klockan sex imorgon bitti /:


åh..

femtedecember.

det blev lite tid över till bloggning idag ändå, till och med mer än en gång. jag har hunnit med mina lister, plockan undan här, varit ute med sopor, vattnat, handlat, fixat med lite presenter till karro, sen har jag även bakat bullar. har inte hunnit smaka dom än ;P så jag vet inte om det var ngt lyckat bak. nu är det mer än en timme tills jag ska ta bussen. så nu vet jag inte riktigt vad jag ska roa mig med. jag är färdig och allt. ska bara släng på mig lite smink också. har dessutom nästan tryckt i mig en hel påse gifflar. finns det ngt godare ? (:


jaha. det var det heeele.

femtedecember.

det gör fortfarande ont och känns så fruktansvärt tomt.

femtedecember.

jag tror att tiden finns. även viljan. men att jag på något sätt undviker. för jag vet hur det slutar. jag är ledig idag. det är sjukt skönt. men det känns som om jag kommer ur banan. jag tycker om att vara igång och att ha mkt att göra. att stressa. jag har varit igång sen jag steg upp ur sängen. jag har målat lister. bytt ut ljus och pysslat. jag har inte ens suttit ner och käkat frukost. nu känner jag hur magen kurrar, men det är så fort jag inte håller igång. jag vet inte vad nästa projekt blir. jag behöver gå upp med en massa lådor på vinden, men jag har fortfarande ingen kraft i min arm sen den där sprutan.

jag får väl ta och göra mig en macka, en skål med pepparkaksfil och sätta mig ner och kolla på idol. vilket jag missade igår. men eftersom att jag har en fin on demand box från comhem så kan jag kolla på det precis när jag vill (: super nöjd!


idag fyller karro, den bästa extra systern som finns 25 år !! GRATTIS ! (:

fjärdedecember.

sjukt att det redan är december. det är helt sjukt egentligen. och det är redan fredag, igen. mina dagar är fullspäckade med saker, för det mesta jobb tyvärr. hinner inte så mkt annat. sen är det fortfarande en massa fix med lägenheten och sånt som tiden går till. förlåt alla om jag inte svarar på sms och samtal. jag är bara helt off..

tog den där förbannade sprutan igår också. vilket gav mig feber och en jävla värk i hela kroppen. jag har inte tid med att vara sjuk och sånt. nästan så jag ångrar att jag tog den. men mamma tjata, så det var för hennes skull. men har tillbringat sex timmar på jobb idag ändå, i need lots of money ! (: hihi..

nu bär det snart av till nästa grej. har precis hoppat ur duschen och har en massa annat att fixa. så tyvärr har jag inte så mkt mer tid med blogg idag, eller imorgon, eller övermorgon.. sorry. but i'll be back soooon.. i think!


ha en trevlig helg.

RSS 2.0