thisisme.

sabina, tjugotvå år. bott i helsingborg hela mitt liv. jag är född i lejonets tecken, vilket gör mig till en person som gillar stå i centrum och vara ledare, vilket väl stämmer till en viss del. jag jobbar på subway här i helsingborg, vilket är långt ifrån mitt drömyrke, men man får ju stå ut på det jobbet man får i dessa tider. när jag inte jobbar så fyller jag min kalender med en massa annat, jag tycker om att hålla mig sysselsatt, det är lite av en rutin. det kan gå i perioder, för visst är vi alla nere någon gång i livet. när jag är ledsen och nere stänger jag ute allting annat, jag stänger in mig på mitt rum, jag ignorerar samtal, sms osv. jag gör bara vad jag måste. så funkar jag och det är på grund av vad jag har för andra erfarheter av livet. tråkiga som roliga. på gymnasiet gick jag teknik linjen med inriktning design, mest för att mitt intresse för design och inredning är enormt och för att jag ville utbilda mig till inredningsarkitekt, vilket jag har velat bli sen barnsben. jag älskar inredning, jag älskar ikea, jag älskar gå i små inredningsbutiker med massa lullull. inredningsarkitekt kommer jag nog aldrig bli tyvärr, men kanske finns det andra planer. jag tycker om tatueringar, min pappa hatar dom. han blev inte så glad när jag kom hem från thailand och insåg att hans dotter hade en på sin arm. tro, hopp och kärkek står det och det är för att påminna mig själv, för vad jag ska kämpa för och för att det är meningen med att vi är här. jag är allergisk mot geting och insektsbett, jag svullnar upp och ser ut som värsta michellin gubben. inget kul. även pollen irriterar när våren kommer, buh! jag har en katt, kiwi heter hon. hon är världens sötaste, men det är ju för att hon är min katt. hon har väl lite svårt för att vänja sig vid nytt folk, men det kommer. jag älskar djur, speciellt små djur, mysiga och gosiga. så kiwi betyder mkt för mig. jag har inte rest så mkt i mitt liv eller inte som så många andra har. jag flög för första gången 2006, jag har aldrig stått på ett par skidor. jag föredrar solsemestrar. thailand eller egentligen sydostasien är ju favoriten. jag skulle vilja besöka indien, japan, afrika och usa också. jag är en människa som gillar hålla ordning och reda runt omkring mig, nästintill pedantisk. både bra och dåligt i vissa fall. jag är en känslig person, jag gråter väldigt lätt, det är väl så jag uttrycker mina känslor. jag gråter när jag är arg, jag gråter när jag är ledsen och jag gråter när jag är glad. har ni någon gång fällt en tår när ni kollat på extrem home makeover, det gör jag! jag är väldigt lätt irriterad när jag inte sovit ordentligt. väldigt dålig vana. mode är kul, shoppa är alltid kul, vem tycker inte det ? det är väl aldrig någon som inte kännt att dom inte har något att ta på sig men ändå garderoben full med kläder. jag gillar shoppa. jag gillar gå i affärer. jag kan nog vara lite snål ibland, jag handlar inte mkt dyra saker, det är inte min stil, om det inte är ngt jag verkligen vill ha såklart. jag gillar rea, jag gillar läsa reklamblad, samla på kuponger, rabatthäfte, bonuskort och gå på vipkvällar. sånt är kul. jag är envis, iaf när jag vet att jag har rätt, då ger jag mig inte. inte en chans. jag vill nog också ha rätt oftare än vad jag har, men vet jag ingenting om det håller jag käften. min familj betyder allt för mig, min lilla circus familj, även om jag hur många gånger som helst har blivit irriterad på min syster för att hon är så egen och snor mina grejer hela tiden, min pappa som är som barnet i familjen och är lika bra kompis med mina kompisar som jag själv och min lilla söta mamma, hjärtat i familjen, som alltid får allting att funka, som kämpar konstant, även när det tar emot, det bästa som finns utan tvekan! jag har alltid dom som jag tycker om i tankarna, dom som står mig närmast, dom som betyder mest, jag gillar att prata om dom och visa dom den kärleken som känner för dom. jag älskar mat, jag verkligen älskar mat, min systers pojkvän brukar alltid skratta åt mig, för han säger att jag alltid pratar om mat, när vi äter frukost planerar jag redan nästa måltid. men mat är gott, äta bör man annars dör man, fast äta gör man ändå dör man. äh.

jag vet inte vad det var för mening med det här egentligen. behövde bara skriva av mig lite. och ja.. nu känner ni mig lite bättre iaf. men ni visste väl redan det mesta redan. ni vet säkert mer än vad jag vet.. ni ser saker som inte jag ser.. saker som man själv kanske inte vill se.

nu ska jag sova iaf. gonatt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

</3

2009-11-07 @ 01:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0